Svátek má:
Drahoslava
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart
Regiony
Vysočina láká turisty na dostupnost, pohodu, památky a dobré jídlo

Typickým návštěvníkem Kraje Vysočina je žena nebo muž mezi 40-49 lety, cestující samostatně, v páru nebo s dětmi, vyhledávají především regionální památky nebo aktivní vyžití.
Z konference
30. ledna 2024 - 11:00
„Dovolenou na Vysočině si návštěvníci podle dat Vysočina Tourism plánují především na Internetu, zásadní je doporučení a vlastní zkušenost. Kromě domácích vysočinských turistů je Vysočina vyhledávána dovolenkáři z Jihomoravského kraje, Prahy a rychle roste počet slovenských návštěvníků,“ uvedla ředitelka Vysočina Tourism Oľga Königová na Fóru cestovního ruchu Kraje Vysočina, které se tento týden konalo v lázeňském resortu Svatá Kateřina u Počátek na Pelhřimovsku.
Za účasti hejtmana Kraje Vysočina Vítězslava Schreka, náměstka hejtmana Kraje Vysočina pro oblast kultury a památkové péče Romana Fabeše a radního Kraje Vysočina pro oblast životního prostředí a zemědělství Pavla Hájka představila národní aktivity směřující k podpoře turistického ruchu ředitelka agentury CzechTourism Veronika Janečková. Hlavním tématem pro rok 2024 je nečekané wellness, aktivní dovolená a odpočinek, protože na Českou republiku lze nahlížet jako na jedny velké lázně nabízející relaxaci v kombinaci s krásnou přírodou a kulturním bohatstvím. Součástí programu konference zaměřené především na komerční subjekty ovlivňující kvalitu a rozmanitost turistické nabídky v regionu bylo přehledné shrnutí dotačních titulů využitelných v konkrétních segmentech turismu, informace k umisťování oficiálního turistického značení a navigace u silnic všech tříd. Svůj prostor dostala i prezentace regionálních produktů, které jsou dlouhodobě prioritou v propagaci regionu.
„Držitelem celokrajské značky Vysočina regionální produkt je téměř 60 výrobků s prokázaným původem na Vysočině. Dalších 30 výborných potravinářských výrobků je aktuálně nositelem ocenění Regionální potravina Vysočiny. Jejich široká nabídka může být vhodným doplňkem, nebo i cílem turistů na Vysočině a nástrojem dalšího posílení značky Vysočina,“ uvedl radní Kraje Vysočina pro oblast lesního a vodního hospodářství, zemědělství a životního prostředí Pavel Hájek a dodal: „Velké poděkování patří agentuře ZERA za dlouholeté budování značky Vysočina regionální produkt v rámci celostátní Asociace regionálních značek“.
Inspirativní bylo sdílení příběhu s linkou evidentní potřeby udržitelnosti majitelů Resortu sv. Kateřina, Just Jimramov nebo Fabrika Humpolec. Provozovatelé těchto turisticky vyhledávaných objektů se podělili o zkušenosti s přípravou projektů, záchranou nevyužívaných objektů a jejich přeměnou na designové ubytování. Zdeňka Nosková ze Svazu venkovské turistiky zmínila potenciál venkovského prostoru vhodně kombinovaného s rozumným ubytovacím standardem, který je ověřený praxí v zahraničí.
Hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek upozornil, že pokud něco přeshraniční partnery Kraje Vysočina zajímá, pak jsou to vždy památky. „Turistický ruch je pravidelně hlavním tématem při projednávání spolupráce se zahraničními partnery, máme stále zájem na propojení destinačních agentur. Aktuálně mám zkušenost z partnerského regionu v Itálii, odkud k nám návštěvníci rádi jezdí na dobré jídlo a za kvalitním sportovním zázemím. Snažíme se otevřít cestu k navázání spolupráce pro maximálnímu počet aktivních partnerů,“ komentoval aktivity Kraje Vysočina hejtman Vítězslav Schrek.
Vysočina Tourism v loňském roce zaujala svými novými kampaněmi Vychutnejte Vysočinu a Venkov na Vysočině, na které spolupracovala se Svazem venkovské turistiky. Nyní se bude soustředit na on-line komunikaci aktivit pro cyklisty a dětské návštěvníky. Už začátkem února bude VysočinaTourism prezentovat svou nabídku aktivit na Mistrovství světa v biatlonu ve Vysočina Areně v Novém Městě na Moravě, nabídka trávení volného času bude vidět i na Světovém poháru horských kol nebo na tradiční Zemi živitelce.
V roce 2024 má Vysočina ambici být pro návštěvníky dostupná, turisticky udržitelná, chce nabídnout balíčky, které ušetří čas při plánování několikadenních pobytů. Jako výzvu vidí tým Vysočina Tourism orientaci na vzdělávání partnerů při využívání umělé inteligence a rozvoj aktivity filmové kanceláře, která může být do budoucna velice zajímavým nástrojem pro zvýšení ekonomického dopadu turismu na region.
NovinkyVysočina.cz informovala Mgr. Marie Beňová,tisková mluvčí, kraj Vysočina.
Inspirativní bylo sdílení příběhu s linkou evidentní potřeby udržitelnosti majitelů Resortu sv. Kateřina, Just Jimramov nebo Fabrika Humpolec. Provozovatelé těchto turisticky vyhledávaných objektů se podělili o zkušenosti s přípravou projektů, záchranou nevyužívaných objektů a jejich přeměnou na designové ubytování. Zdeňka Nosková ze Svazu venkovské turistiky zmínila potenciál venkovského prostoru vhodně kombinovaného s rozumným ubytovacím standardem, který je ověřený praxí v zahraničí.
Hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek upozornil, že pokud něco přeshraniční partnery Kraje Vysočina zajímá, pak jsou to vždy památky. „Turistický ruch je pravidelně hlavním tématem při projednávání spolupráce se zahraničními partnery, máme stále zájem na propojení destinačních agentur. Aktuálně mám zkušenost z partnerského regionu v Itálii, odkud k nám návštěvníci rádi jezdí na dobré jídlo a za kvalitním sportovním zázemím. Snažíme se otevřít cestu k navázání spolupráce pro maximálnímu počet aktivních partnerů,“ komentoval aktivity Kraje Vysočina hejtman Vítězslav Schrek.
Vysočina Tourism v loňském roce zaujala svými novými kampaněmi Vychutnejte Vysočinu a Venkov na Vysočině, na které spolupracovala se Svazem venkovské turistiky. Nyní se bude soustředit na on-line komunikaci aktivit pro cyklisty a dětské návštěvníky. Už začátkem února bude VysočinaTourism prezentovat svou nabídku aktivit na Mistrovství světa v biatlonu ve Vysočina Areně v Novém Městě na Moravě, nabídka trávení volného času bude vidět i na Světovém poháru horských kol nebo na tradiční Zemi živitelce.
V roce 2024 má Vysočina ambici být pro návštěvníky dostupná, turisticky udržitelná, chce nabídnout balíčky, které ušetří čas při plánování několikadenních pobytů. Jako výzvu vidí tým Vysočina Tourism orientaci na vzdělávání partnerů při využívání umělé inteligence a rozvoj aktivity filmové kanceláře, která může být do budoucna velice zajímavým nástrojem pro zvýšení ekonomického dopadu turismu na region.
NovinkyVysočina.cz informovala Mgr. Marie Beňová,tisková mluvčí, kraj Vysočina.
(rp,novinkyvysocina.cz,foto:krajvysocina)
Nejčtenější
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart