Svátek má: Vladimír

Regiony

Velikost textu:

K aktivitě Láskyplný páteček se přidává i Rodinný pivovar Bernard

K aktivitě Láskyplný páteček se přidává i Rodinný pivovar Bernard

K aktivitě Láskyplný páteček, s níž nedávno přišla společnost Kofola ČeskoSlovensko, se přidávají Rodinný pivovar Bernard, společnost Tatry Mountain Resorts i další firmy.

Bernard se přidává k Láskyplnému pátečku Kofoly
21. června 2023 - 11:00

Všichni jejich zaměstnanci si nově mohou vybrat jeden volný pátek navíc, aby jej mohli strávit se svou partnerkou či partnerem. Originální benefit zavedla Kofola poté, co průzkumem zjistila, že Češi i Slováci se svými polovičkami tráví v průměru jen dvě a půl hodiny denně, z toho většinu zaberou rutinní činnosti či starost o domácnost .

Po „work-life balance“ je tu „work-love balance“. Láskyplným pátečkem Kofola symbolicky otevřela téma nedostatku lásky ve společnosti a své zaměstnance podpořila, aby partnerkám a partnerům věnovali více času. Zároveň svou aktivitou chtěla inspirovat ostatní. A to se daří. O Láskyplný páteček projevilo zájem dalších zhruba 50 firem v Česku a na Slovensku.

„Jsme rádi, že se náš nápad ujal. Nejde jen o samotný den volna na lásku. Celá Kofola je o lásce a vztazích, a my chceme o jejich důležitosti nahlas mluvit. Je proto skvělé, že nám v tom pomáhají další ikonické značky jako Rodinný pivovar Bernard, nebo například jeden z nejvýznamnějších středoevropských provozovatelů hotelů a zábavních areálů, společnost Tatry Mountain Resorts,” říká Jannis Samaras, majitel a náčelník Kofoly ČeskoSlovensko.

Rodinný pivovar Bernard se připojil se svými zhruba 260 zaměstnanci. „Den volna na lásku je skvělý nápad, který rádi využijeme. Chceme, aby lidé v našem pivovaru byli spokojení, a to bez dobrého partnerského a rodinného zázemí nejde. Vztahy s našimi nejbližšími a dobře strávený společný čas jsou základ, na kterém stavíme vše ostatní,“ vysvětluje Stanislav Bernard, zakladatel a spolumajitel Rodinného pivovaru Bernard.

A obdobně se k nápadu staví i Igor Rattaj, předseda představenstva Tatry Mountain Resorts. „V našich resortech na Slovensku, v Česku, Rakousku a Polsku se o to, aby každý mohl strávit se svou partnerkou či partnerem láskyplné chvíle, starají stovky zaměstnanců. Za to si i oni zaslouží svůj Láskyplný páteček,” potvrzuje.

Z dalších firem, které se k projektu přidaly, lze jmenovat například výrobce domácích spotřebičů Haier, COOP Jednotu Borský Svätý Jur, síť čistíren Kvapka či realitní kancelář Romantické chalupy. Zájem projevili například i zaměstnanci slovenského Telekomu nebo Podravky.

Věnovat lidem čas na vztahy je pro firmy výhodné. Zaměstnavatel se může odlišit od konkurence na pracovním trhu, přilákat nové zaměstnance a lépe si udržet ty současné. Na work-love balance nejvíc slyší nastupující generace, jak potvrzuje psychoterapeutka Markéta Šetinová: „Mladí lidé o vztazích hodně přemýšlí a řeší, jak na nich pracovat. Zaměstnání si raději hledají ve firmách, které si důležitost vztahů a osobního života uvědomují. Důležité ale je, abyste se v záplavě nabízených benefitů na trhu práce nějak odlišili a zaujali. Láskyplný páteček je vtipný a výrazný symbol, kterého si lidé všimnou a také si jej zapamatují.“



Přidat se k Láskyplnému pátečku je jednoduché

Zájem veřejnosti připojit se k Láskyplnému pátečku potvrzují data z průzkumu: Čtvrtina dotázaných si myslí, že by jejich firma byla k nápadu vstřícná. Zároveň třetina respondentů říká, že by se nebáli o den volna na lásku svého šéfa či firmu požádat.

Na webu www.laskyplnypatecek.cz, který spustila v květnu Kofola, si lidé mohou otestovat vztah s partnerem nebo svému zaměstnavateli poslat žádost o volno na lásku. Pro Láskyplný páteček v České republice zde již hlasovalo téměř 10 tisíc lidí. Firmám, které se rozhodnou se k iniciativě připojit, Kofola nabízí podporu. Stačí jen vyplnit formulář nebo napsat na .zc.alofok@kecetapynlpyksal „Rádi bychom nastartovali pozitivní změnu napříč společností. Jsme ochotni sdílet naši zkušenost. Rádi poskytneme informace z výzkumů, ale i návod, jak na celou věc jít a jak ji uchopit například v interní komunikaci,“ říká generální ředitel Kofoly Dan Buryš,

NovinkyVysočina.cz informoval Radek Tulis, tiskový mluvčí, Rodinný pivovar BERNARD a.s.

(rp,novinkyvysocina.cz,foto:Rodinný pivovar BERNARD)



Nejčtenější

Senát (horní komoru Parlamentu ČR) byste:

Zachovali
transparent.gif transparent.gif
13%
Zrušili
transparent.gif transparent.gif
71%
Nevím
transparent.gif transparent.gif
16%