Svátek má:
Jindřich
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart
Komentáře
Libor Joukl
náměstek hejtmana Kraje VysočinaKam (ne)pojedou?
Poslední dobou si stále častěji pokládám otázku: Jaká je budoucnost osobní železniční dopravy?Ministerstvo financí se nechalo ústy ministra Miroslava Kalouska slyšet, že škrtá krajům 600 milionů korun na regionální dopravu. Přitom pouze na Vysočině regionální vlaky, nikoli rychlíky, využije ročně až dvanáct miliónů cestujících. Je třeba upozornit, že 600 milionů vlastně ministr neškrtl krajům, ale škrtl je svým spoluobčanům. Těm, kteří jsou odkázáni na dopravu vlakem za prací nebo za vzděláním, na rozdíl od ministra, který denně dojíždí do úřadu limuzínou, pořízenou možná i za ušetřené peníze pro dráhu.
A bohužel železniční dopravu v regionech už nezachrání ani rychlíky. Stát na nich chce příští rok ušetřit 200 milionů, a tak nutí vlastní organizaci - České dráhy, aby škrtala, škrtala a zase škrtala.
Vedle velkého problému, kterým jsou krátkozraké škrty pro regionální železniční dopravu a teď i pro rychlíky, je absolutní destrukce dosud funkčního systému návaznosti železniční i autobusové dopravy. To co bylo řadu let budováno a pilováno, aby vyhovovalo maximálnímu počtu cestujících, zničí jeden rychlý škrt perem.
Libor Joukl
A bohužel železniční dopravu v regionech už nezachrání ani rychlíky. Stát na nich chce příští rok ušetřit 200 milionů, a tak nutí vlastní organizaci - České dráhy, aby škrtala, škrtala a zase škrtala.
Vedle velkého problému, kterým jsou krátkozraké škrty pro regionální železniční dopravu a teď i pro rychlíky, je absolutní destrukce dosud funkčního systému návaznosti železniční i autobusové dopravy. To co bylo řadu let budováno a pilováno, aby vyhovovalo maximálnímu počtu cestujících, zničí jeden rychlý škrt perem.
Libor Joukl
Nejčtenější
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart